Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimms, Elsie
TitelAveraging Model of Information Integration Theory Applied in the Classroom.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 70 (1978) 5, S.740-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitude Change; Attitudes; Classroom Research; Cognitive Processes; Higher Education; Laboratory Experiments; Theories
AbstractThis study evaluated the applicability of the averaging model of the information integration theory to attitude formation in a classroom situation and compared the results of an in-classroom and an in-laboratory application of equivalent stimuli (verbal vs printed). Results confirmed both the information integration theory and the averaging model. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: