Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsbury, Charles A.
TitelCognitive Factors Related to Discrepant Arithmetic Achievement of White and Black First Graders.
Quelle47 (1978) 4, S.337-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Arithmetic; Black Students; Cognitive Ability; Elementary Education; Racial Differences; Socioeconomic Influences; White Students
AbstractAn investigation undertaken to clarify existing research relating relevant cognitive factors to discrepant school achievement of White and Black children indicates that significant differences exist between them. However, studies of discrepant achievement and the prediction of success must employ more specific criteria if results are to be meaningful. (Author/EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: