Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeavney, Glenese; Sinclair, Kenneth E.
TitelTeacher Concerns and Teacher Anxiety: A Neglected Topic of Classroom Research
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Anxiety; Performance Factors; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Teacher Morale; Teacher Response; Teachers; Vocational Adjustment
AbstractThis review of the conceptualization, measurement, sources, and consequences of teacher anxiety suggests that the concept is still at an early stage of development. Further research and theoretical clarification should focus on coping strategies, rather than on the anxiety experience per se, because a reduction in anxiety state may not necessarily improve teaching. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: