Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoos, Rudolf H.
TitelA Typology of Junior High and High School Classrooms
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassification; Classroom Environment; Cluster Analysis; Differences; High Schools; Organization; Secondary Education; Social Environment; Student Attitudes; Teacher Morale; Classroom Environment Scale
AbstractCluster analysis of nine dimensions of the social environments of 200 junior high and high school classrooms yielded five distinct types of classes: control oriented, innovation oriented, affiliation oriented, task oriented, and competition oriented. The clusters showed systematic differences in student satisfaction and mood, and in teacher satisfaction. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: