Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBilbo, Thomas E.; Milkent, Marlene M.
TitelA Comparison of Two Different Approaches for Teaching Volume Units of the Metric System
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterCollege Science; Educational Research; Higher Education; Instruction; Mathematics; Mathematics Education; Measurement; Metric System; Science Education; Teaching Methods
AbstractTwo instructional approaches and a control group were used in this study. Metric instruction in a college introductory physical science course was divided between: a) Approach A in which volume instruction followed that of length and area; b) Approach B in which volume was stressed but area was not introduced; and Approach C, the control (no instruction in metrics). Subjects in Approach B achieved significantly greater than did students in either Approaches A or C on a metric volume test. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: