Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRothen, Wolfgang; Tennyson, Robert D.
TitelPretask and On-Task Adaptive Design Strategies for Selecting Number of Instances in Concept Acquisition
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdaptive Testing; Cognitive Style; Computer Assisted Instruction; Concept Formation; Confidence Testing; Educational Strategies; Higher Education; Individualized Instruction; Legal Education; Program Length; Student Characteristics; Test Length; Time on Task
AbstractThree strategies for selecting number of instances needed to learn legal concepts were compared. An adaptive strategy required 25 percent less time and resulted in better post test performance than a partially adaptive strategy. The partially adaptive strategy was 16 percent more efficient than the nonadaptive strategy, and resulted in better performance. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: