Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZimmerman, Barry J.
TitelA Social Learning Explanation for Age-Related Changes in Children's Conceptual Behavior
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Development; Concept Formation; Conservation (Concept); Developmental Stages; Early Childhood Education; Learning Theories; Literature Reviews; Sequential Learning; Socialization
AbstractAs an example, two aspects of children's conservation are explained: decalages and the shift from perceptual to quantitative cues. This approach, relative to structuralist formulation, involves cognitive factors such as prior learning, as well as impinging social experience. It is compatible with Piaget's theory, yet simpler and more flexible. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: