Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, Joel R.; und weitere
TitelDistinguishing Between Two Covert Learning Strategies in Elementary School Children
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvance Organizers; Cognitive Style; Comparative Analysis; Elementary School Students; Intermediate Grades; Learning Processes; Learning Strategies; Listening Comprehension; Performance Factors; Visualization
AbstractSixth graders from a semirural midwestern community were randomly assigned to one of four different learning strategies--imagery, overt repetition, covert repetition, and control. Results showed that imagery instructions facilitated learning performance; overt repetition interfered with performance; and covert repetition was similar to the control condition. (Author/MV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: