Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConrad, Clifton F.
TitelA Grounded Theory of Academic Change
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChange Strategies; College Faculty; Comparative Analysis; Educational Change; Educational Sociology; Higher Education; Leadership; Models; Theories; Universities
AbstractOffers a theory of academic change which links pressures for change with a policy decision to change. The process involves conflict and interest group pressures followed by power exertion, administrative intervention, faculty leadership and compromises negotiated through administrative leadership. The model is compared with alternative models of change. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: