Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThomson, Jean R.; Chapman, Robin S.
TitelWho is "Daddy" Revisited: The Status of Two-Year-Olds' Over-Extended Words in Use and Comprehension
Quelle(1977)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Comprehension; Intellectual Development; Language Acquisition; Language Research; Preschool Children; Psycholinguistics; Semantics; Verbal Development; Vocabulary Skills
AbstractDiary observations of two-year-olds' over-extended word use have been interpreted as arising from the word's underlying semantic feature structure. This interpretation was rejected after a study of five children. The need to construct models of early word meaning reflecting certain early language development patterns is discussed. (CHK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: