Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPhilips, Susan U.
TitelAccess to Power and Maintenance of Ethnic Identity as Goals of Multicultural Education: Are They Compatible?
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiculturalism; Curriculum Development; Educational Anthropology; Educational Objectives; Educational Planning; Evaluation Needs; Intergroup Education; Minority Groups; Parent Participation; Socialization
AbstractArgues that "there is a need to know more about what types or aspects of knowledge are crucial in meeting minority goals, a need to know more about how the concept of 'culturally relevant curriculum' is actually being implemented, and a need to develop ways of evaluating such implementations to determine whether the children are learning what their parents want them to learn." (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: