Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchnur, James O.; Lang, Jerry W.
TitelJust Pushing Buttons or Learning?--A Case for Minicalculators
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement; Calculators; Computation; Electronic Equipment; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Instruction; Learning; Mathematics Education; Research
AbstractA study of the effect of the use of calculators on student computational ability is reported. Results showed that treatment groups using calculators gained significantly more whole number computational ability than control groups not using calculators. Interaction between sex of student and calculator usage was not significant. (DT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: