Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLarson, James R., Jr.; Scontrino, M. Peter
TitelThe Consistency of High School Grade Point Average and of the Verbal and Mathematical Portions of the Scholastic Aptitude Test of the College Entrance Examination Board, as Predictors of College Performance: An Eight Year Study
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; Grade Point Average; Higher Education; Longitudinal Studies; Predictive Validity; Predictor Variables; Sex Differences; Verbal Ability; SAT (College Admission Test)
AbstractThis study examines the validity of high school grade point average (GPA) and of the verbal and mathematical portions of the Scholastic Aptitude Test of the College Entrance Examination Board, as predictors of college performance over an eight year period. (Author/DEP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: