Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllik, Judith P.; Siegel, Alexander W.
TitelThe Use of the Cumulative Rehearsal Strategy: A Developmental Study
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEarly Childhood Education; Elementary Education; Grade 1; Grade 3; Grade 5; Kindergarten Children; Memory; Preschool Children; Recall (Psychology); Research
AbstractTwenty-eight children at each of five grade levels (nursery-1, 3, and 5) were tested in a serial-position recall task. Stimuli were pictures of common objects and animals whose labels were one or two syllables in length. Following testing, children were asked to report the memory strategy used. (JH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: