Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacGill, Belinda
TitelDecolonising Art and Design Education through Standpoint Theory, Embodied Learning and Deep Listening
QuelleIn: International Journal of Art & Design Education, 42 (2023) 4, S.509-520 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (MacGill, Belinda)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1111/jade.12479
SchlagwörterArt Education; Design; Decolonization; Creativity; Human Body; Listening; Theories
AbstractUnderstanding and advancing pluralist worldviews through education is a tenet of decolonisation. This paper explores the importance of a decolonial pedagogical framework in visual art and design education by disrupting epistemic injustice through employing creative body-based learning (CBL). This approach focuses on relationality and inter-subjectivity through embodied strategies that create encounters to explore pluralist worldviews. Finally, by employing the cognitive, affective and aesthetic domains within a learning design, the paper argues for a decolonising approach to visual art and design education that embodies deep listening, dialogic meaning making and standpoint theory. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: