Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaumgartner, Lisa M.; Jin, Bora; Kim, Junghwan
TitelOlder Adults in Adult Learning 1989-2020: A Literature Review
QuelleIn: Adult Learning, 34 (2023) 4, S.199-208 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Baumgartner, Lisa M.)
ORCID (Kim, Junghwan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-1595
DOI10.1177/10451595221077464
SchlagwörterOlder Adults; Adult Education; Literature Reviews; Educational History; Teaching Methods; Adult Students; Program Content; Student Needs
AbstractOlder adults are a growing population. This article reviews the literature on older adults in "Adult Learning" from its inception in 1989 through 2020. Topics focus primarily on program reports, programmatic learning needs, personal reflections, and classroom methods. Key findings include that "older adult" is not well-defined and adults are portrayed as active learners. In addition, the demographics of authors and study participants are discussed. Findings have implications for researchers and practitioners. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: