Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEven Tzur, Ronen
TitelCoding as the Foundation for Learning
QuelleIn: Childhood Education, 99 (2023) 5, S.74-77 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4056
DOI10.1080/00094056.2023.2255117
SchlagwörterCoding; Foundations of Education; Skill Development; Educational Benefits; Problem Solving; Early Childhood Education
AbstractCoding must take its place among the fundamentals of education globally, along with lit­eracy, numeracy, and the sciences. The purpose of teaching stu­dents to code isn't to turn them into the software developers of tomorrow -- though it's a wonderful avenue for doing so -- but rather to give them a basic life skill of creating with tech­nology, helping them understand its powers and limitations and how it can be used as a solution to the many challenges they will face. Working on coding projects is a fundamental part of giving chil­dren and young people the skills that will set them up for success in their careers and adult lives. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: