Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArizmendi, Genesis D.; Asencio Pimentel, Monica F.; Li, Jui-Teng; Swanson, H. Lee
TitelThe Phonological Loop and Dual Language Learning: Do Growth Differences Exist across Languages?
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 46 (2023) 1-2, S.64-81 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Arizmendi, Genesis D.)
ORCID (Li, Jui-Teng)
ORCID (Swanson, H. Lee)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
DOI10.1080/15235882.2023.2235300
SchlagwörterPhonology; Second Language Learning; Native Language; English (Second Language); Spanish; Grade 3; Elementary School Students; Grade 1; Language Tests; Intelligence Tests; Vocabulary Development; Comparative Analysis; Short Term Memory; Transfer of Training; Children; Verbal Ability; Bilingual Education Programs; Cognitive Tests; Wechsler Intelligence Scale for Children; Peabody Picture Vocabulary Test; Digit Span Test; Raven Progressive Matrices
AbstractThe phonological loop of the working memory system plays a key role in language learning. This study examined the trajectories between two dual-language learner groups (English Learners [ELs] and Spanish Learners [SLs]) on phonological loop measures in L1 and L2. At Grade 1, children completed a battery of vocabulary and cognitive measures and were retested in Grade 3. A series of random effects ANOVAs showed that SLs outperformed ELs on English loop measures, with strong growth in the English loop, but not in Spanish. No significant difference in Spanish loop performance occurred at Grade 3. Considerations for future research and practical implications are discussed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: