Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Koeun; Burbank, Mary D.; Goldsmith, Melissa M.; Spikner, Jennifer
Titel"It Will Be Hard, but It Will Be Worth the Fight": Narratives of Preschool Teachers on Teaching for Social Justice
QuelleIn: Early Childhood Education Journal, 51 (2023) 8, S.1489-1498 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Park, Koeun)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-022-01402-6
SchlagwörterPreschool Teachers; Personal Narratives; Social Justice; Influences; Program Implementation; Young Children; Racism; Race; Beliefs; School Culture; Montessori Method; Curriculum; Culturally Relevant Education
AbstractLadson-Billings (2014) asserts educators often fail to carry out a critical form of culturally relevant pedagogy (CRP) by neglecting the development of sociopolitical consciousness and attending to limited understandings of "culture." Using narrative inquiry, this study explored preschool teachers' narratives on various factors which influenced their implementation of CRP with an emphasis on sociopolitical consciousness development by engaging young children in lessons on racism and racial justice. Our findings indicate that teachers' beliefs and commitments, social justice driven school culture, and a flexible Montessori curriculum contributed to their implementation of CRP in order to teach for social justice. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: