Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCam, Olga; Ballantine, Joan
TitelRethinking Accounting Assessment in a COVID-19 World: Application of a Dialogical Approach
QuelleIn: Accounting Education, 32 (2023) 5, S.578-595 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cam, Olga)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0963-9284
DOI10.1080/09639284.2023.2201274
SchlagwörterAccounting; Business Administration Education; Evaluation Methods; Student Evaluation; Feedback (Response); Autobiographies; Ethnography; Portfolio Assessment
AbstractWhile the COVID-19 pandemic significantly impacted the higher education sector, it also provided opportunities for accounting academics to rethink their assessment strategy. This paper adds to the limited literature which has reported on how accounting academics responded to such an opportunity. Drawing on Freire's dialogical education theory as the theoretical underpinning, we provide an autoethnographic account of an academic's experience of championing a dialogical informed assessment. Focusing on assessment, this autoethnographic study contributes to the growing dialogic pedagogy accounting education literature and challenges accounting academics to consider engaging in an open-book portfolio assessment informed by the dialogical education approach. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Accounting Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: