Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPajak, Alexandra
TitelAntiracist Pedagogies in Post-COVID Middle Level Classrooms
QuelleIn: Middle School Journal, 54 (2023) 4, S.6-13 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pajak, Alexandra)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-0771
DOI10.1080/00940771.2023.2232262
SchlagwörterRacism; Teaching Methods; COVID-19; Pandemics; Middle School Students; Classroom Techniques; Trauma Informed Approach; Minority Group Students
AbstractPrevious research indicates pandemics have a traumatic effect on individuals. The COVID-19 pandemic has been traumatic for all students of all races and socioeconomic households. The pandemic has, however, intensified racial trauma by exacerbating racial disparities already existing in American society. Racial trauma has been linked to poor socioemotional health and academic performance in racial minority adolescents. For this reason, an examination of classroom strategies to address racial trauma is imperative in the conversation about Youths of Color's (YoC) return to the classroom post-COVID-19. This paper reviews racial trauma within the context of COVID-19 pandemic and posits antiracist pedagogies teachers may be an effective strategy to support YoC in processing racial trauma exacerbated by the COVID-19 pandemic. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Middle School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: