Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCárdenas Curiel, Lucía; McHolme, Lindsay; Lundeen, Anika R.
TitelTranslenguaje y El Arte en Unión: Fostering Pre-Service Teachers' Languaging and Multiliteracies through Bilingual Community Art Gallery Lessons
QuelleIn: Language and Education, 37 (2023) 5, S.586-609 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cárdenas Curiel, Lucía)
ORCID (McHolme, Lindsay)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0782
DOI10.1080/09500782.2022.2162828
SchlagwörterCode Switching (Language); Translation; Bilingualism; Preservice Teachers; Cultural Awareness; Spanish; English; Bilingual Education; Field Experience Programs; Arts Centers; Interdisciplinary Approach; Language Attitudes; Self Concept; Texas
AbstractWe present an analysis of bilingual pre-service teachers' translanguaging practices when co-teaching bilingual art gallery lessons as a field experience in a Spanish/English bilingual/bicultural teacher education program. Using a critical bilingual literacies approach, we posed an opportunity for bilingual/bicultural pre-service teachers to be positioned as cultural and linguistic experts. We found how using art objects as mediators of translanguaging in bilingual art gallery lessons has the potential to promote cross-linguistic metalinguistic awareness, develop a sense of identity investment and positionality, and encourage interrogation of linguistic inequality. We offer implications for the inclusion of arts and translanguaging in multiple disciplinary areas. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: