Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWestbrook, Elaine
TitelFocus Groups with Rural Youth Provide Interesting Insights
QuelleIn: Educational Research: Theory and Practice, 34 (2023) 2, S.16-22 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2637-8965
SchlagwörterFocus Groups; Rural Youth; Elementary School Students; Student Attitudes; Student Interests; STEM Education; Informal Education; Place Based Education; Science Interests; Interest Research
AbstractRural youth may have a distinct vantage point on STEM issues in their community, and if STEM interest is developed at a young age, the likelihood of solving these in adulthood may occur. Therefore, a place-conscious informal STEM program was developed to be delivered to youth ages eight to twelve in rural communities. Qualitative methods, including focus groups, were used to study interest development. These focus groups provided subtle details of how the interest developed. The results indicated an increase in participants' STEM interests. (As Provided).
AnmerkungenNorthern Rocky Mountain Educational Research Association. Web site: http://www.nrmera.org/educational-research-theory-practice/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Research: Theory and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: