Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWatkins, Linda; Lowery, Kendra
TitelHow Principals' Knowledge and Experiences Inform Their Use of Restorative in Lieu of Exclusionary Practices
QuelleIn: NASSP Bulletin, 107 (2023) 3, S.247-269 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lowery, Kendra)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/01926365231198522
SchlagwörterPrincipals; Knowledge Level; Administrator Attitudes; Restorative Practices; Discipline; Decision Making; Educational Change; Professional Development; Urban Schools; School Districts; Elementary Schools; Middle Schools; Trauma Informed Approach
AbstractThe purpose of this qualitative study was to examine the experiences and knowledge that informed the decision-making of nine principals from a large midwestern urban district who shifted from implementing mainly exclusionary to restorative practices. Framed by Lederach's conflict transformation theory, the research question was: What knowledge and experiences informed school principals' shifts toward a commitment to restorative practices? Analysis of semi-structured interviews yielded two themes: (1) The importance of professional development; and (2) Shifting from punitive toward student-centered thinking. Findings and implications shed light on how to best support principals to shift their lenses towards restorative practices in schools. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: