Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHe, Yang; Alexander, Joe F.; Nikolov, Atanas; Chen, Rui Aray
TitelI Was Told There Would Be No Math: Marketing Students' Misconceptions of the Career Field Impede Enrollment Interest in Quantitative Courses
QuelleIn: Marketing Education Review, 33 (2023) 3, S.178-189 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (He, Yang)
ORCID (Nikolov, Atanas)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-8008
DOI10.1080/10528008.2022.2067778
SchlagwörterMarketing; Business Administration Education; College Students; Misconceptions; Enrollment; Student Interests; Data Analysis; Self Efficacy; Mathematics Anxiety; Student Attitudes; Private Colleges; Soft Skills
AbstractThis research explores the potential causes for student's lack of interest in enrollment in marketing analytics courses. We reveal that a misconception of marketing as a "soft skills" major of study persists, which leads to biased assessment of the relevance and applicability of curriculum in regards to future career. As a result, students become less interested in quantitative courses. Furthermore, we identified self-efficacy view as a mitigating factor in the effect. We discuss potential intervention approaches to the challenges discovered. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Marketing Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: