Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFute, Antony; Wan, Xiu-lan; Oubibi, Mohamed; Bulugu, Joseph B.
TitelAdult Literacy Education and Reduction of Poverty in Tanzania: A Review of Policies and Their Implementation
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 4, S.931-938 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fute, Antony)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574221075204
SchlagwörterForeign Countries; Adult Literacy; Literacy Education; Poverty; Budgeting; Financial Support; Educational Policy; Cultural Relevance; Economic Development; Social Systems; Rural Areas; Educational History; Nonformal Education; Barriers; Politics of Education; Tanzania
AbstractLiteracy builds a foundation for further learning and necessitates human capital development that creates a knowledge economy. A clear focus on literacy policies is fundamental in achieving national and international socio-economic targets. In Tanzania, adult literacy growth has been slow, inconsistent, and characterized by regional gaps. A review of policies and practices has revealed several constraints associated with budget allocation and cultural perspectives. We suggest to the governments in the whole developing world to prioritize consistent funding and formulating culture-sensitive policies in ensuring mass literacy, poverty reduction, creation of high productive personnel, and eventually achieve the UNESCO's Agenda 2030 (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: