Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTraga Philippakos, Zoi A.
TitelTeachers' Use and Modification of Genre-Based Reading and Writing Strategies after the Completion of Experimental Research Studies
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 4, S.843-855 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Traga Philippakos, Zoi A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574221077980
SchlagwörterReading Strategies; Writing Strategies; Teaching Methods; Elementary School Teachers; Grade 1; Grade 2; Teacher Attitudes; Mathematics; Transfer of Training
AbstractThe purpose of this study was to follow-up primary-grades teachers who had participated in experimental studies on genre-based strategy instruction to examine whether they continued to teach the strategies they learned, and how they adapted them. Participants were three primary grades' teachers who participated in interviews and shared instructional videos. Results showed that teachers modified the time allotted to instruction, and the font/size of the materials, but did not eliminate components of the approach. Further, they incorporated writing in response to reading and problem solving in mathematics. Implications for practice, research, and professional development are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: