Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPhan, Van Thanh
TitelEffects of Background Music in Instructional Videos on Learners' Retention
QuelleIn: Journal of Educators Online, 20 (2023) 3, (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Phan, Van Thanh)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassical Music; Video Technology; Instructional Materials; Multimedia Materials; Retention (Psychology); Foreign Countries; College Freshmen; Business Education; Vietnam
AbstractMultimedia instructional materials are indispensable in the holistic process of instructional design, particularly for asynchronous online courses. The purpose of the current study was to investigate the impacts of background classical music played in an instructional video on learners' retention. The video started with a pretraining message followed by a narrated instructional content. The results of the study suggest that although classical background music in the pretraining message significantly improved learners' retention, it did not have a remarkable influence when embedded in the narrated content. Practical implications and suggestions for further research are provided. (As Provided).
AnmerkungenJournal of Educators Online. Grand Canyon University, 23300 West Camelback Road, Phoenix, AZ 85017. e-mail: CIRT@gcu.edu. Web site: https://www.thejeo.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: