Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbraha, Mollaw; Dagnew, Asrat; Seifu, Amera
TitelInfluences of Teachers' Characteristics on Their Gender-Responsive Pedagogy Practices: The Case of General Secondary Schools of North Wollo
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 4, S.835-842 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Abraha, Mollaw)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574211031977
SchlagwörterTeacher Characteristics; Educational Practices; Science Teachers; Gender Differences; Teaching Experience; Secondary School Teachers; Science Education; Foreign Countries; Gender Bias; Gender Issues; Grade 9; Grade 10; Teacher Role; Ethiopia
AbstractThe study assessed the influences of science teachers' sex and teaching experiences on their gender-responsive pedagogy (GRP) practices of general secondary schools of North Wollo Zone, Ethiopia. It used a case study design and considered science department heads and school principals, and students as data sources comprehensively and purposively, respectively. The researchers collected data via interview and focus group discussion (FGD) and analyzed them thematically. According to the findings, teachers' sex and teaching experiences did not affect their GRP practicing status. So, it is vital to engage teachers in gender-sensitive teaching that both address students' different learning styles and preferences. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: