Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDorimé-Williams, Marjorie L.; Williams, Michael Steven; Carr, Amanda; Choi, Soobin; Fritz, N'ya; Joseph, Tricia; Pomilee, Brittany; Udoh, Ekaete
TitelAssessing a Summer Bridge Program: Centering Student Voice and Student Learning
QuelleIn: Journal of Student Affairs Research and Practice, 60 (2023) 3, S.370-384 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dorimé-Williams, Marjorie L.)
ORCID (Williams, Michael Steven)
ORCID (Carr, Amanda)
ORCID (Choi, Soobin)
ORCID (Fritz, N'ya)
ORCID (Joseph, Tricia)
ORCID (Pomilee, Brittany)
ORCID (Udoh, Ekaete)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1949-6591
DOI10.1080/19496591.2022.2032114
SchlagwörterSummer Programs; Transitional Programs; Student Attitudes; Academic Achievement; Academic Persistence; Minority Group Students; Student Centered Learning; College Freshmen; Program Evaluation; Evaluation Methods; Alignment (Education); Student Adjustment
AbstractSummer bridge programs (SBPs) are intended to promote student learning, academic achievement, and persistence to graduation. They are also a viable vehicle for supporting diverse minoritized student constituencies. Our study, guided by a student-centered assessment approach, examined the experiences of incoming first-year students. Findings highlight the importance of the program in supporting students' transition to college, academic skill development, and building social networks. This study offers implications for those interested in assessing and improving SBPs. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Student Affairs Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: