Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNikula, Pii-Tuulia; Fusek, Adrienne; van Gaalen, Adinda
TitelInternationalisation of Higher Education and Climate Change: A Cognitive Dissonance Perspective
QuelleIn: Journal of Studies in International Education, 27 (2023) 4, S.586-602 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nikula, Pii-Tuulia)
ORCID (Fusek, Adrienne)
ORCID (van Gaalen, Adinda)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153
DOI10.1177/10283153221145082
SchlagwörterInternational Education; Higher Education; Climate; Case Studies; Networks; Correlation; Psychological Patterns; Environmental Education; Teacher Attitudes; College Faculty; Sustainability; Professional Associations; Advocacy
AbstractThis article applies cognitive dissonance theory to the internationalisation of higher education sector to comment on tensions experienced by practitioners associated with their work's climate impact. The existing literature and relevant climate action drivers and challenges within the sector are reviewed. A case study of a global grassroot initiative, the Climate Action Network for International Educators, is considered to discuss possible solutions for how stakeholders can increase or decrease tensions at work in the relationship between international higher education and climate change. This article posits that cognitive dissonance theory can contribute to a better understanding of how dilemmas emerge at the intersection between international higher education and climate change to promote climate action within the sector. Avenues for future research are recommended. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Studies in International Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: