Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeaf, Justin B.; Cihon, Joseph H.; Ferguson, Julia L.; Milne, Christine; Oppenheim-Leaf, Misty L.
TitelThe Crossroads: Interdisciplinary Teams and Alternative Treatments
QuelleIn: International Electronic Journal of Elementary Education, 15 (2023) 3, S.187-197 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Leaf, Justin B.)
ORCID (Cihon, Joseph H.)
ORCID (Ferguson, Julia L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1307-9298
SchlagwörterInterdisciplinary Approach; Teamwork; Barriers; Coping; Behavior Modification; Intervention; Allied Health Personnel; Behavior Problems; Cooperation; Definitions; Risk; Research; Listening; Values; Professional Personnel; Researchers; Behavioral Science Research
AbstractBehavior analysts collaborating within interdisciplinary teams are likely to find themselves at difficult crossroads. Some of these crossroads include implementing alternative treatments, defining and determining risk and harm, and evaluating research and interventions. The purpose of this paper is to highlight some of these crossroads and provide guidelines on successfully navigating them. We contend that it is possible to navigate these crossroads while minimizing harm or risk for the client, adhering to the principles of science and behavior analysis, and remaining respectful of all members of the interdisciplinary team. That is, we can maintain the scientific tenets of philosophic doubt, empiricism, and experimentation, while remaining humble, and ensuring our clients access the most effective interventions available. (As Provided).
AnmerkungenInternational Electronic Journal of Elementary Education. T&K Akademic Rosendalsvein 45, Oslo 1166, Norway. e-mail: iejee@iejee.com; Web site: https://www.iejee.com/index.php/IEJEE/index
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Electronic Journal of Elementary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: