Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJackson, Elizabeth M.; Hanline, Mary Frances; Eldridge, Jennifer
TitelEnhancing Comprehension of Informational Text by Young Children with Autism Spectrum Disorders
QuelleIn: Young Exceptional Children, 26 (2023) 3, S.144-156 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Jackson, Elizabeth M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2506
DOI10.1177/10962506211056026
SchlagwörterAutism Spectrum Disorders; Nonfiction; Reading Comprehension; Teaching Methods; Reading Strategies; Learner Engagement; Visual Aids; Emergent Literacy; Concept Mapping; Color; Inclusion; Kindergarten; Diversity
AbstractInformational text (IT) is a type of nonfiction designed to convey information about the natural or social world. Reading IT with young children increases knowledge of content area vocabulary and concepts and helps children build the background knowledge for success with future reading. However, children with autism spectrum disorder (ASD) may struggle to understand IT. Therefore, the purpose of this article is to discuss how young children with ASD can be supported to comprehend IT. Instructional strategies discussed include (a) providing physical and temporal access to IT, (b) enhancing comprehension of IT within the context of Interactive Shared Book Reading (ISBR); and (c) promoting child engagement during ISBR. The theme of the life cycle of a frog is used to illustrate how the instructional strategies can be used in a kindergarten classroom. (ERIC).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: