Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inConner, Caroline J.
TitelWhitewashing U.S. History: The Marginalization of Latinxs in the Georgia Standards of Excellence
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 22 (2023) 3, S.1299-1315 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Conner, Caroline J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
DOI10.1080/15348431.2021.1951735
SchlagwörterSocial Studies; United States History; History Instruction; State Standards; Hispanic Americans; Latin Americans; Immigrants; Elementary Secondary Education; Content Analysis; Curriculum; Inclusion; Resource Materials; Racism
AbstractLatinxs are the fastest growing student population in U.S. schools, yet they are largely omitted from the social studies curriculum. Curricular exclusion fosters feelings of alienation in Latinx students, who do not see themselves represented in the history that is taught. The current study investigates the representation of Latinxs, immigrants, and Latin American countries in the Georgia standards for United States History. The researcher conducted a mixed method content analysis of the k-12 standards for U.S. History in Georgia. Combining qualitative and quantitative analyses, the researcher investigated the frequency of inclusion and the way in which Latinxs are portrayed in the standards. Results demonstrate the marginalization of Latinxs from the social studies curriculum -- contributing to the whitewashing of U.S. History. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: