Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSolsona-Puig, Jordi; Galiay, Clara Sansó; Rodríguez-Valls, Fernando; Carulla, Judit Janés
TitelPlurilingualism within the Global Village: A Comparative Analysis of California and Catalonia Attempts for Linguistic Equity
QuelleIn: Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies, 45 (2023) 3, S.256-284 (29 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Solsona-Puig, Jordi)
ORCID (Galiay, Clara Sansó)
ORCID (Rodríguez-Valls, Fernando)
ORCID (Carulla, Judit Janés)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1071-4413
DOI10.1080/10714413.2021.1999142
SchlagwörterForeign Countries; Comparative Education; Multilingualism; Equal Education; Educational Policy; Bilingual Education; Educational Change; Multicultural Education; Politics of Education; Language Planning; Inclusion; Migration; Immigration; California; Spain
AbstractIn this article, the authors review the antecedents, analyze the evolution, and draw recommendations for educational policies in the regions of California and Catalonia over the last 50 years, especially regarding bilingual education. This analysis is necessary due to the size, representativity, precociousness, and success of bilingual policies enacted in these two regions. The bilingual policies enacted in both regions depict a story of an unequal combat of monoglossic approaches to language education, spearheading educational change for many decades and becoming national beacons of enhanced rights for multicultural children. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: