Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOhlberg, Jason
TitelRethinking Technique: Considering Visual, Oral, and Movement Literacy to Promote Technical Skill and Artistic Growth
QuelleIn: Journal of Dance Education, 23 (2023) 2, S.166-171 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ohlberg, Jason)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1529-0824
DOI10.1080/15290824.2020.1866761
SchlagwörterDance Education; Teaching Methods; Outcomes of Education; Skill Development; Educational Theories; Student Centered Learning; Movement Education; Visual Literacy; Oral Language; Undergraduate Students; Educational Change; Visualization; Peer Evaluation; Course Descriptions
AbstractTeaching dance technique in academic environments can be problematic in that many Western practices are rooted in traditions that contradict contemporary educational theory. This can create a disconnect between maintaining time-honored traditions and developing more student-centered class structures. This article questions the importance of complying with tradition in teaching technique. Experimentation in class structure illustrates how focusing on the development of skills in visual, oral, and movement literacy improved learning outcomes for students in an upper-level contemporary technique class while simultaneously yielding better technical and artistic development. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Dance Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: