Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Amanda Grace; Stump, Patrick
TitelArts-Based Feedback: Using Memes for Midterm Evaluations
QuelleIn: Communication Teacher, 37 (2023) 3, S.182-187 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Taylor, Amanda Grace)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-4622
DOI10.1080/17404622.2023.2182901
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Art; Feedback (Response); Humor; Visual Aids; College Students; Course Evaluation; Learning Activities
AbstractIn most higher education institutions, course evaluations are conducted at the end of the term. While many instructors implement a feedback system such as a questionnaire or poll at the midterm point, we propose that having students use an arts-based representation (i.e. memes) for a feedback channel can help students and the course instructor to create community. This activity can be completed in approximately 20 minutes over two class meetings. Not only does this allow students a creative outlet to express their feedback, it also allows instructors to consider common themes that are unique to the individual group and alter current and future classes accordingly. Courses: All/any. Objectives: This activity will allow students the opportunity to (1) evaluate pain points and pivotal moments in a course critically; (2) give the course instructor midterm feedback in a humorous way; and (3) strengthen classroom community by creating a portfolio of memes. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: