Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeng, Haoxi
TitelRethinking the Innovation, Effectiveness and Perceptions of Flipped Classroom (Repensar la innovación, la eficacia y las percepciones del aula invertida)
QuelleIn: Journal for the Study of Education and Development, 46 (2023) 2, S.322-351 (30 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Deng, Haoxi)
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0210-3702
DOI10.1080/02103702.2023.2170109
SchlagwörterInstructional Innovation; Instructional Effectiveness; Flipped Classroom; Teaching Methods; Teacher Attitudes; Student Attitudes; Administrator Attitudes; Educational Technology
AbstractFlipped classroom (FC) is a popular teaching pattern at the present stage. Based on a review of related literature, this paper rethinks the innovation, effectiveness and perceptions of FC from nine aspects, including the theoretical basis, teaching principles, teaching practice, genesis of effectiveness, effectiveness per se, objectivity and rigorousness of effect evaluation, roles played by technology, influence of different disciplines and cost performance. It is argued that: (1) the innovation of FC needs to be further clarified; (2) the effectiveness of it needs to be further validated; and (3) the perceptions of it remain to be deepened. FC therefore deserves a rational reconsideration. [Spanish translation by Mercè Rius.] (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Study of Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: