Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLay, Katherine Frances; Thomasse, Lauren; Reyes, Vicente Chua, Jr.
TitelEmbracing Discomfort in Active Learning and Technology-Rich Higher Education Settings: Sensemaking through Reflexive Inquiry
QuelleIn: Educational Technology Research and Development, 71 (2023) 3, S.1161-1177 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McLay, Katherine Frances)
ORCID (Thomasse, Lauren)
ORCID (Reyes, Vicente Chua, Jr.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-1629
DOI10.1007/s11423-023-10192-6
SchlagwörterActive Learning; Technology Uses in Education; Preservice Teacher Education; 21st Century Skills; Preservice Teachers; Reflection; Inquiry
AbstractPreparing students for professional life in a Volatile, Uncertain, Complex and Ambiguous twenty-first century world has seen tertiary institutions eschew the traditional 'lecture-tutorial' model in favour of active learning approaches. However, implementing these approaches is not unproblematic. This paper explores how we navigated the tensions of cultivating twenty-first century skills in our students--first-year preservice teachers--through a purposely designed approach to active learning in an educational technology course. We illustrate how deploying Bakhtinian precepts through reflexive inquiry supported sensemaking of discomfort, leveraging this sensemaking to reinvigorate practice. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Technology Research and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: