Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwamberger, Benjamin; Stiff, Mallory
TitelSkateboarding: Relevant, Exciting and Fun
QuelleIn: Strategies: A Journal for Physical and Sport Educators, 36 (2023) 2, S.25-37 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-4562
DOI10.1080/08924562.2023.2174229
SchlagwörterPhysical Activities; Recreational Activities; Physical Education; Equipment; Costs; Injuries; Safety; Skill Development; National Standards; Educational Games
AbstractSkateboarding has become a common means of transportation and physical activity among adolescents and adults going to and from work or across college campuses, further highlighting why its implementation as a physical education unit makes sense. This article gives readers a more robust understanding of skateboarding, why it could be advantageous to include in physical education curricula, the general cost of equipment, and an example eight-day skateboarding unit. The aim is to encourage more educators to consider including it in their physical education curriculum. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Strategies: A Journal for Physical and Sport Educators" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: