Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuñoz-Muñoz, Eduardo R.; Poza, Luis E.; Briceño, Allison
TitelCritical Translingual Perspectives on California Multilingual Education Policy
QuelleIn: Educational Policy, 37 (2023) 6, S.1791-1817 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Muñoz-Muñoz, Eduardo R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-9048
DOI10.1177/08959048221130342
SchlagwörterMultilingualism; Bilingual Education; Educational Policy; Translation; Policy Analysis; Policy Formation; Language Planning; State Policy; State Legislation; English Language Learners; Neoliberalism; California
AbstractPolicies restricting bilingual education have yielded to policy frameworks touting its benefits. This shift corresponds with evolving lines of debate, focusing now on "how" bilingual education can best support racialized bilingual learners. One element of this new debate is the perspective on language underlying curriculum in bilingual programs, with a focus on translanguaging-- normalization of the language practices of bilingual communities and positing that bilinguals draw from a singular linguistic repertoire. This article examines initiatives undertaken in California between 2010 and 2019 using Critical Policy Analysis. The work highlights that while opportunities for translanguaging have arisen, tensions between heteroglossic perspectives and the impulses toward standardization and commodification of language undermine such possibilities, and that notable gaps remain between teacher preparation frameworks and intended pedagogical practice. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: