Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFullick-Jagiela, Julia; Kelly, Patricia S.; Paros, Amy K. B.; Awudu, Iddrisu; Riello, Susan
TitelEnhancing Learning in Business Education Utilizing Project Management Practice and Skills
QuelleIn: Information Systems Education Journal, 21 (2023) 2, S.4-13 (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBusiness Administration Education; Business Schools; Student Centered Learning; Curriculum Design; Skill Development; Business Skills; Program Administration; College Curriculum; Undergraduate Study; Job Skills; Critical Thinking; Decision Making; Problem Solving
AbstractWhile industries compete to hire capable employees, it is essential that business education curriculum delivers graduates who can solve complex problems and implement multifaceted solutions. This approach to curriculum design focuses on developing project management skills to deliver an integrated, student-centered methodology across multiple disciplines. The development of undergraduate curriculum with a project management approach provides a framework centered on developing essential career skills in critical thinking, decision-making, and problem-solving. (As Provided).
AnmerkungenInformation Systems and Computing Academic Professionals. Box 488, Wrightsville Beach, NC 28480. e-mail: publisher@isedj.org; Web site: http://isedj.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: