Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoder, Michele E.
TitelCheers to Mead: A Serious In-Person Game Illustrating the Five Forces
QuelleIn: Management Teaching Review, 8 (2023) 3, S.273-296 (24 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Yoder, Michele E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2379-2981
DOI10.1177/23792981221107585
SchlagwörterIndustry; Models; Educational Games; Business Education; Undergraduate Students; Learning Activities; Cooperative Learning
AbstractPorter's five forces model is an important tool in strategic management. Strategy students use the five forces model to conduct industry analysis by evaluating the external conditions that impact firms in a given industry. The five forces model is deceptively simple, yet it encompasses important nuances that students sometimes struggle to fully understand. Cheers to Mead is an experiential exercise designed to illustrate the factors that contribute to the five forces and how the contributing factors affect industry profit potential. The Cheers to Mead game encourages students to grapple with difficult concepts while participating in an engaging activity. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management Teaching Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: