Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuxhold, Dianna
TitelExploring the Concept of Art Teacher as Moral Support in The Dreaming Art Studio
QuelleIn: Art Education, 76 (2023) 2, S.19-23 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Huxhold, Dianna)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
DOI10.1080/00043125.2022.2153561
SchlagwörterArt Teachers; Art Education; Case Studies; Teacher Student Relationship; Community Programs; Universities; Campuses; Studio Art; Teacher Role; Student Role; Teacher Education Programs; Elementary School Students; Teaching Methods; Teacher Effectiveness
AbstractThis article questions the significance of art teacher as moral support for reconsidering the often taken-for-granted roles of students and teachers in art education settings. This theme arose in a qualitative case study conducted in a community-based Saturday Art School program at a Midwestern university campus. In this article, the author shares their research methodology and the theoretical framework, followed by the context in which "art teacher as moral support" emerged and evolved in The Dreaming Art Studio. The author then addresses what it means to be a "good" teacher through the lens of art teacher as moral support and discuss the implications for reimagining art educators' preparation and next practices. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: