Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBolden, Benjamin; Rickey, Nathan; DeLuca, Christopher
TitelNurturing Musical Creativity through Assessment for Learning
QuelleIn: Music Educators Journal, 109 (2023) 4, S.18-26 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bolden, Benjamin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/00274321231176683
SchlagwörterMusic Education; Creativity; Self Evaluation (Individuals); Teaching Methods; Formative Evaluation; Music Activities; Learner Engagement; Feedback (Response); Creative Thinking; Evaluation Methods; Models; Educational Strategies; Foreign Countries; Music Teachers; Peer Relationship; Teacher Student Relationship; Classroom Techniques; Canada
AbstractAssessment is one of the thorniest aspects of teaching for creativity. Nevertheless, research suggests there is tremendous potential for nurturing creativity through assessment. This article identifies how music educators can leverage assessment for learning (formative assessment) as a powerful tool for cultivating creativity within a variety of music activities. Four core strategies are described: (a) developing flexible success criteria, (b) providing and supporting engagement with feedback, (c) activating self-assessment, and (d) optimizing the classroom context for creativity-nurturing assessment. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: