Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilkin, Carla L.; Khosa, Amrinder; Burch, Steven
TitelIdentity in Doctoral Supervision: Perspectives on Agency and Structure
QuelleIn: Journal of Higher Education, 94 (2023) 2, S.139-173 (35 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wilkin, Carla L.)
ORCID (Khosa, Amrinder)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
DOI10.1080/00221546.2022.2089513
SchlagwörterDoctoral Students; Supervision; Accounting; Business Administration Education; Self Concept; Personal Narratives; Role Perception; Supervisors; Supervisor Supervisee Relationship; Congruence (Psychology)
AbstractMotivated by growing trends to require doctoral students to be supervised by panels rather than single supervisors, our study investigates how these resulting structural changes affect students' and supervisors' agency and the co-construction of their identity. Using role theory as a framework to analyze the narratives of a matched sample of students and supervisors, findings reveal the effect of socially enacted roles on members' engagement, with purposed conformance evident in their goal-directed agency. Besides the pivotal role of primary supervisors in ensuring a common purpose to achieve timely completion of the required research, findings demonstrate the importance of developing members' shared understanding of the adjustments to structure and agency required to achieve diversity and excellence. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: