Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enÇakiroglu, Ünal; Kiliç, Servet
TitelAssessing Teachers' PCK to Teach Computational Thinking via Robotic Programming
QuelleIn: Interactive Learning Environments, 31 (2023) 2, S.818-835 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Çakiroglu, Ünal)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1049-4820
DOI10.1080/10494820.2020.1811734
SchlagwörterTeachers; Pedagogical Content Knowledge; Computation; Thinking Skills; Robotics; Programming; Evaluation; Teaching Models; Data Collection; Inservice Teacher Education; Information Technology; Telecommunications; Faculty Development
AbstractRecent years have witnessed an increasing emphasis on integrating computational thinking into school curriculums. This study deals with suggesting a course model including data collection tools for evaluating teachers' pedagogical content knowledge in teaching computational thinking via teaching robot programming. Taking the advantages of virtual educational robotics, the study addressed some steps to be used during the teacher training sessions. The results provide implications for educators who desire to provide training programs for teachers to prepare them to teach robotics. Using the suggested model, the instructional activities and the assessment tools will be structured for practitioners' use. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interactive Learning Environments" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: