Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVaughn, Sharon; Alsolami, Abdulaziz; Swanson, Elizabeth
TitelDifferentiating Instruction for Students Who Are Blind and with Low Vision
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 55 (2023) 4, S.244-250 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Vaughn, Sharon)
ORCID (Alsolami, Abdulaziz)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/00400599221113003
SchlagwörterStudents with Disabilities; Visual Impairments; Blindness; Partial Vision; Individualized Instruction; Academic Accommodations (Disabilities); Teaching Methods; Assistive Technology; Accessibility (for Disabled); Space Utilization; Classroom Environment; Instructional Materials; Social Integration
AbstractTo best support students with low vision in the general education classroom, special education teachers can facilitate use of several adaptations including: (a) attention to curriculum access (e.g. text magnifiers), (b) mechanisms for promoting social connectedness, (c) managing physical space, and (d) effective instructional techniques. This article provides an overview for special educators on how they can support general education teachers in providing research-based practices for students with low vision in their classroom. Description of effective practices along with resources helpful for continuing professional development are provided. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: