Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTiwari, Ashwini
TitelHow Teachers View Inclusion of Special Education Students: A Case from South Texas
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 32 (2023) 3, S.314-331 (18 Seiten)
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tiwari, Ashwini)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
DOI10.1177/10567879231159083
SchlagwörterInclusion; Special Education; Teacher Attitudes; Social Justice; Educational Practices; Student Rights; Federal Legislation; Students with Disabilities; Educational Legislation; Equal Education; Elementary School Teachers; Middle School Teachers; Texas
AbstractThis article examines contextual factors that impact inclusive education in the Rio Grande Valley region of South Texas, United States. Based on the analysis of teachers' narratives, the study concluded that teachers perceive inclusive special education as a student's right primarily grounded in the social justice context of education. While teacher preparation and administrative support aid in implementing inclusive practices, the socio-cultural values shape teachers' classroom practices in teaching special education students. Furthermore, implementing inclusive education practices lacks emphasis on content-area instruction for special education students, demonstrating the need for a reconceptualization of the global movement on inclusive education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: