Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSay, Serkan; Günes, Gökhan; Bati, Kaan
TitelForest Schools in Turkey in Times of COVID-19
QuelleIn: Journal of Environmental Education, 53 (2022) 6, S.340-354 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Say, Serkan)
ORCID (Günes, Gökhan)
ORCID (Bati, Kaan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0095-8964
DOI10.1080/00958964.2022.2132463
SchlagwörterOutdoor Education; Foreign Countries; COVID-19; Pandemics; Child Development; Preschool Teachers; Public Schools; Interpersonal Competence; Psychomotor Skills; Cognitive Development; Environment; Turkey
AbstractThis study explores the significance of forest schools in the context of the COVID-19 pandemic, specifically their effects on children's developmental areas. This study was conducted with nine preschool teachers and 134 children attending a public forest school in southern Turkey in 2021. A combination of observation protocols, anecdotal records, and in-depth interviews, applied as part of a phenomenological approach, were the preferred data collection tools. The results showed that forest schools can tolerate learning losses and offer vital support for children's psycho-social, motor skills, and cognitive development, while simultaneously promoting environmental sustainability values and behaviors. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Environmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: